Greenwheels versus Orangewheels

We schreven een tijdje geleden al over de Koninklijke kortingsregeling die het schoftenhuis vorstenhuis geniet bij Volkswagen importeur Pon. Sommigen vinden het misschien een beetje kinderachtig om op alle slakken zout te leggen en vinden ons Koningshuis toch echt iets waar Nederland trots op zou moeten zijn. De Oranjes staan tenslotte altijd in de schijnwerpers en staan altijd voor ons klaar als ze toevallig in Nederland zijn.

Maar hebben deze mensen gelijk? de Oranjes zijn tenslotte maar een paar kruimeldieven, wat maakt het uit? Een vliegtuig meer of minder en een beetje korting krijgen op leasewagens van Pon, so what? Opvallend is dat Greenwheels, een prachtig initiatief waarbij mensen een auto delen, onderdeel is van Pon. Je zou verwachten dat de Oranjes die een voorbeeldfunctie hebben, keuzes maken die goed zijn voor het milieu. Neem bijvoorbeeld het openbaar vervoer i.p.v. van vervuilende auto’s of  of neem de Koninklijke trein als je op staatsbezoek gaat in Europa. Helaas is die mentaliteit niet weggelegd voor de bastaards van Oranje.

Onze collega’s van Quote kregen een ‘special agent’ op bezoek die z’n huiswerk goed gedaan bleek te hebben. Waar Greenwheels 10% korting geeft op een sociaal abonnement waarbij het milieu wordt ontzien, betalen de Oranjes slechts 10% van de kosten van sterk vervuilende auto’s.

  • Maurits betaalde geen €2000 per maand maar slechts €250 voor Touareg 
  • Bernhard Junior betaalde slechts €250 per maand ipv €2500 voor Audi RS4

Lees hier het Quote artikel